Onthoud login:

Registreer nu
Waarom registeren?

Evenementen

Informatiedag Utrecht
13 mrt 2010Meer...
inzamelingsactie voor waterputten
15 mrt 2010Meer...
Presentatie Be More & Ready 4 Life
21 mrt 2010Meer...
Be More Ultra Tour
24 mrt 2010Meer...
Be More Ultra Tour - eindfeest
28 mrt 2010Meer...

Nieuws

Be More Ultra-Tour 2010
3 mrt 2010Meer...
Inspiratieavond 17 maart
26 feb 2010Meer...
Vakantiebeurs 2010
5 jan 2010Meer...
Nieuwe prijzen 2010
1 jan 2010Meer...
Eerste Discover-reizen een feit
23 dec 2009Meer...

nlBoeken lezen?

schermafbeelding

Hallo allemaal,

Veel van onze vrijwilligers willen zich voor hun reis inlezen, of achteraf verdiepen in Afrika, hun land of ontwikkelingssamenwerking. Regelmatig gaven we tips voor leuke boeken, of must-reads.

In samenwerking met YouBeDo hebben we daarom www.be-more.nl/boeken opgezet: een site waar wij de beste boekentips verzamelen, en waar je ze direct kan bestellen.

YouBeDo is een nieuw initiatief om al je boeken te kopen; uniek is dat zij 10% van de prijs van een boek direct door doneren aan een goed doel - en Be More is één van de aangesloten doelen. Hartstikke leuk dus om boeken te kopen voor de normale prijs, maar tegelijkertijd iets te doneren!

Je vindt onze boekensite op www.be-more.nl/boeken

Tips voor goede boeken zijn natuurlijk altijd welkom! En mocht je niet deze boeken maar, wel andere willen bestellen, kun je altijd terecht op YouBeDo.com

Groet,

Michel

sorteer: laatste reactie descending Reacties - Boeken lezen?

schermafbeelding

Hoi Michel!

Het boek 28 verhalen over aids in Afrika is ook een mooi en toepasselijk boek.
En aan de capitool reisgids over Zuid Afrika heb ik zelf heel veel gehad.

Groetjes Jolyn

Reactie van Jolyn van Gameren op 16 nov 2009 at 17:07
schermafbeelding

Via een eerder bericht op dit forum - zie hier - kun je ook al veel tips van vrijwilligers vinden voor mooie boeken.

Veel leesplezier alvast!

groetjes Debbie

Tip: bestel alle boeken die je als Sint- en kerstcadeautjes wil geven, tijdig via YouBeDo. Zo worden de boeken extra mooie cadeaus ;)

Reactie van Debbie (Be More) op 16 nov 2009 at 17:24
schermafbeelding

Hee,

Afrika is besmettelijk van Stefan de Vijver vond ik echt een super mooi boek. Het gaat dan wel niet over Zuid Afrika, maar over Congo, maar ik herkende erwel echt heel veel uit. Echt een aanrader wat mij betreft :)

Groetjes, Donica

Reactie van Donica op 16 nov 2009 at 17:55
schermafbeelding

Ik kreeg bij terugkomst het boek De Afrikaanse Weg van Ton van der Lee. Het gaat over iemand die van Kaapstad tot Caïro reist en onderweg aan de bevolking vraagt wat zij van de problemen in afrika vinden en hoe zij denken dat die het beste kan worden opgelost. De boodschap is vooral: laat afrika het zelf doen en zijn eigen krachten gebruiken. Verder staat er veel achtergrondinfo in over de afrikaanse landen en culturen, leuk om te lezen. Veel dingen zijn ook super herkenbaar en verder is het gewoon een heerlijk boek!

Reactie van Wendy van Leeuwen op 18 nov 2009 at 07:14
schermafbeelding

Hoi Wendy,

Leuke tip, ik ga 'm opzoeken en erbij zetten!

Groetjes,
Michel

Reactie van Michel (Be More) op 18 nov 2009 at 09:02
schermafbeelding

De Britse Journalist Tim Butcher heeft een fantastisch boek gesvchreven over zijn reis over de Congo naar voorbeeld van Stanley; Bloedrivier! Absoluut een aanrader met veel achtergrond- en hiostorische informatie over dit door oorlogen geteisterde land, maar ook een spaanenend verhaal. 

Groet Veronique 

Reactie van Veronique Leenhouwers op 4 feb 2010 at 11:58
schermafbeelding

Hoi Veronique,

Klopt, helemaal waar! Zet ik even op het lijstje, dank je!

Michel

Reactie van Michel (Be More) op 4 feb 2010 at 12:23
schermafbeelding

Hoi allemaal,

Ik heb ook een leuk boek gelezen over vrijwilligerswek in het buitenland.
Hoe word ik vrijwilliger in het buitenland? van Marcel Gansevoort.
ISBN: 9789020975635

Groetjes van Rixt

Reactie van Rixt op 7 feb 2010 at 16:13
schermafbeelding

Nog een aanvulling: Matthew Green - The wizard of the nile. Lijkt qua thema op Blood River, maar speelt zich af in Uganda. Het gaat over een journalist die op zoek gaat naar Joseph Kony, de leider van de Lord's Resistance Army in noord Uganda. 

Reactie van Anne van Dongen - Ambassador Rak op 8 feb 2010 at 13:20
schermafbeelding

Ja en voor Uganda mag eigenlijk Moses Isegawa niet ontbreken! Abessijnse kronieken, Slangenkuil.
Maar ook de boeken van Lieve Joris Dans van de luipaard en Terug naar Congo zijn prachtig.
The Poisonwood Bible van Barbara Kingsolver, Een zondag aan het zwembad van Kigali van  Gil Courtemanche, Heart of Darkness van Joseph Conrad.  En net gelezen Niemand weet waar ik ben van Julia Samuels .

Als me nog meer te binnen schiet vul ik het graag aan!

Groet Veronique

Reactie van Veronique Leenhouwers op 8 feb 2010 at 13:27

Schrijf een nieuwe reactie

Schermnaam *:
Content *:
Anti spam *: antispamType de code links in het onderstaande invoerveld