Onthoud login:

Registreer nu
Waarom registeren?

Evenementen

Informatiedag Utrecht
13 mrt 2010Meer...
inzamelingsactie voor waterputten
15 mrt 2010Meer...
Presentatie Be More & Ready 4 Life
21 mrt 2010Meer...
Be More Ultra Tour
24 mrt 2010Meer...
Be More Ultra Tour - eindfeest
28 mrt 2010Meer...

Nieuws

Be More Ultra-Tour 2010
3 mrt 2010Meer...
Inspiratieavond 17 maart
26 feb 2010Meer...
Vakantiebeurs 2010
5 jan 2010Meer...
Nieuwe prijzen 2010
1 jan 2010Meer...
Eerste Discover-reizen een feit
23 dec 2009Meer...

nlVisum en reizen Zuid-Afrika.

schermafbeelding

Hoi allemaal! Ik ben van plan eind april voor 6/7 maanden naar Zuid-Afrika te gaan. In de maanden juni en juli ga ik voor Be-more aan de gang bij mother of peace. Nu ben ik druk bezig met een ticket boeken en mijn visum regelen. Dat laatste valt nog niet mee. Zijn er mensen die ook voor langer als 3 maanden in Zuid-Afrika gaan of zijn geweest? Misschien tips?? Ik moet 11 ingewikkelde documenten invullen of zien te krijgen bij bepaalde instansies. Soms zakt de moed me in de  schoenen en dat vind ik zo jammer want ik kijk ontzettend uit naar de reis!! Alle verdere tips zijn welkom! Groetjes Francis

sorteer: laatste reactie descending Reacties - Visum en reizen Zuid-Afrika.

schermafbeelding

Hai,

Ik ben ook langer in Zuid-Afrika geweest (4 maanden) en ik heb te plekke een mijn visum verlengt. Ik was bij een project in Port Elizabeth, maar ik neem aan dat het in andere grotere plaatsen je dat ook kan doen. Het is waarschijnlijk ook nog goedkoper om het in Zuid-Afrika te doen. 

Suc6 ermee,
Het gaat alleen wel op z'n Zuid-Afrikaans ;)

Groetjes,
 Marielle

Reactie van Marielle van den Doel op 25 jan 2010 at 19:18
schermafbeelding

Hoi Marielle,

Bedankt voor je reactie!
Ik had al meer gehoord over het visum verlengen in Zuid-Afrika maar vond dat eigenlijk een beetje eng. Maar het is dus goed te doen. Mocht het hier niet lukken dan ga ik het zeker op die manier doen. Nogmaals bedankt, liefs Francis

Reactie van Francis Stevers op 26 jan 2010 at 12:29
schermafbeelding

Hoi Francis,

Ik moet ook nog een visum regelen, ben je al bij het visumburo geweest? Tegen mij zeiden ze dat ik gewoon tussen 09.00 en 12.00 daarheen moet gaan met paspoort. Misschien moet je niet vermelden dat je vrijwilligerswerk gaat doen, dat je daarom al die formulieren moet invullen?... Ik weet het ook niet. Ik wil het in de krokusvakantie gaan doen. (ben leerkracht) maar dat is dan misschien toch wel al te laat?

Groeten Wendy

Reactie van Wendy Visser op 26 jan 2010 at 22:05
schermafbeelding

Hoi Francis,

Ik ben ook een halfjaar in Zuid-Afrika geweest, destijds voor een stage. Ik kon een 'work permit' visum krijgen voor maximaal 180 dagen, die na 90 dagen verlengd moet worden in ZA bij home affairs, de instantie die dat regelt. Daarbij moet je een verklaring hebben van het project/bedrijf dat zij bevestigen dat jij nog 3 mnden actief blijft bij het project/bedrijf. een visitors permit duurt max. 90 dagen.

Als je er niet uitkomt, moet je even bellen met de ambassade, heb ik destijds ook gedaan! tel:
(070) 392 45 01

Succes en heel veel plezier gewenst alvast! Gr. Tim

Reactie van Tim (Be More) op 27 jan 2010 at 10:26
schermafbeelding

Hoi Francis ( en anderen),

De regelgeving rondom het visum verandert regelmatig. In het verleden was het inderdaad vrij eenvoudig om dit ter plekke te regelen, maar dit is tegenwoordig niet meer. 

We raden je daarom aan om dit van te voren in Nederland te regelen. Dit kost hier wel wat tijd, maar het scheelt in Zuid-Afrika een heleboel gedoe!

Succes, en voor vragen bel gerust (024-360 4849)

Groetjes, 

Yvette

Reactie van Yvette (Be More) op 27 jan 2010 at 17:04
schermafbeelding

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik moet zeggen dat er nu eindelijk een beetje schot in komt. Ik was erg bang dat de gezondheids verklaring van re radioloog moeilijk zou worden maar dat was zo gepiept! Dus toch verstandig om het in Nederland te regelen. Als ik alle formulieren enz. heb kan ik 1 maand voor vertrek het visum echt aanvragen bij de ambassade,  Ben dus nog ruim op tijd. Dus bedankt voor de hulp! Groetjes Francis

Reactie van Francis Stevers op 31 jan 2010 at 01:40
schermafbeelding

Hoi Francis,

Wat moest je allemaal hebben voor een visum? Een gezondheidsverklaring, verklaring voor goed gedrag en wat al nog meer? Ik wil namelijk over 3 weken, dan heb ik vakantie naar het visumburo in amsterdam gaan om daar een visum aan te vragen. Hoe heb jij het gedaan?

Liefs Wendy

Reactie van Wendy Visser op 31 jan 2010 at 10:20
schermafbeelding

Hoi hoi,

ik ben zelf aan het kijken via visumdienst.nl. Ik vind de website eenvoudig en overzichtelijk. Binnenkort bel ik er achteraan en doe ik alsof mijn neus bloedt en laat me vertellen hoe ik eea aan moet vragen. Via de website zag ik dat je twee formulieren moet invullen voor Zuid-Afrika. Je stuurt je paspoort mee en krijgt hem met visum aangetekend terug gestuurd. Klinkt eenvoudig en ben benieuwd.

Gr. Diane

Reactie van Diane Hofstede op 3 feb 2010 at 00:25
schermafbeelding

Hoi Diane,

Wil je het mij ook laten weten hoe het gegaan is? Ik heb de visumdienst gebeld en zij vertelden mij dat het het handigst is om even ZA uit te gaan.. bv naar Lesotho. Als je dan terugkomt is Za krijg je gewoon een nieuwe visum die geldig is voor 3 maanden. Ze zeiden me wel dat ik dan in het vliegtuig op het formulier: open ticket moest invullen.
Ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen.

Groeten Wendy

Reactie van Wendy Visser op 9 feb 2010 at 20:03

Schrijf een nieuwe reactie

Schermnaam *:
Content *:
Anti spam *: antispamType de code links in het onderstaande invoerveld