Evenementen
Nieuws
Weekendjes weg!
sorteer:
laatste reactie
Reacties - Weekendjes weg!
Hoi Kim,
Super leuk dat je naar Agape gaat. In 2007 heb ik er voor 4 weken gezeten. Wat weekendjes weg betreft, kun je allemaal zelf plannen. De coordinator die daar zit van be more weet ook veel en heeft contacten daar. Ik ben op safari geweest een heel weekend lang. We zijn ook naar een kerk geweest, dat was met onze chauffeur mee, helaas is deze man overleden net nadat wij weer in Nederland waren. En we zijn naar een dorp in de buurt geweest om te kijken hoe ze daar leven en meer van de cultuur te weten te komen. Het meeste hebben we dus geregeld via be more, maar wel toen we in afrika waren. De tafelberg is ook echt een aanrader. En zo is er nog zoveel meer om te doen.
Alvast heel veel plezier in Afrika!
Groetjes, Marjolijn
Hoi Kim,
zoals Marjolijn al vertelde, hoef je je in de weekenden niet te vervelen. Be More biedt vrijwilligers sinds kort ook de mogelijkheid om uitstapjes te maken op een eerlijke en duurzame manier: Be More Travel. Je kunt er meer over lezen via www.be-more.nl/travel en zoals je daar ook kunt lezen, kun je de tripjes gewoon boeken ij je Regio Coordinator als je in Zuid-Afrika bent.
Ik wens je succes en vooral ook veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes,
Debbie
Leuk zeg dat Be More Travel gedeelte had ik nog niet gevonden! Heeft iemand ervaringen ermee? Ik vroeg me ook af wat ongeveer de kosten hiervan zijn.
Hey kim,
Ik ga zelf in maart naar isiaiah en heb begrepen dat je inderdaad met be-moretravel kunt gaan.. Ik heb daar 'n blaadje van gekregen op de infodag, je moet aan ongeveer €100,- a. €150,- denken voor één weekend!
Staan wel echt héle leuke dingen tussen, ga er zelf ook een deel van doen :-)
Veel plezier bij Agape,
groetjes lonneke
Hoi Kim,
zoals Lonneke ook aangeeft, krijg je meer informatie op je training, ook wat betreft de prijzen. Die staan inderdaad nog niet op de website, het is wel de bedoeling dat dat binnenkort gebeurd.
je alvast een indruk te geven: er zijn al weekendjes en uitstapjes vanaf €30, maar ga je verder weg dan ben je inderdaad gemiddeld tussen de €100 en €150 kwijt voor 2 of 3 dagen. Is nog altijd een stuk goedkoper dan commerciele uitstapjes & het voordeel is dat de opbrengst zo veel mogelijk terug vloeit naar lokale initiatieven (reisgidsen, ecolodges, projecten etc).
Als je vast het overzicht wilt ontvangen dat je op de training krijgt, stuur me dan even een mailtje dan stuur ik je het zsm toe.
Groetjes Debbie
Hoi Kim
Ik ben afgelopen November geweest op Agape.
En wat de weekendjes betreft komt dat helemaal goed.
Als het goed is ligt er in het vrijwilligers huis een map ban Be more wat je allemaal kunt doen via be more travel , als dat niet het geval is moet je dat even vragen aan Tamara die de coordinator is oa van Agape.
Zij zal je de map dan geven.
Daar in staan echt super leuke trips.
De tripjes zijn vaak 2 of 3 dagen en kosten ongeveer zo'n 150 euro.
Er zijn ook wat dag tripjes, die heb ik niet gedaan dus weet ook niet meer wat ze kosten.
De tripjes die ik gedaan heb waren altijd goed geregeld, er is (of er moet anders vermeld zijn)eten en drinken.
Ben je iemand die hongerig of dorstig is neem zelf dan wat extra's mee.
Wat wij altijd mee hadden waren een rol maria biscuitjes erg lekker en stilt voor even best de honger.
Omdat je meestal met de auto gaat is een liter fles water handig neem dan wel een klein flesje mee want dat drinkt handiger.
Om de training zal je er genoeg van zien, het is absoluut de moeite waar.
Wat trouwens ook leuk is is om Pamela (owner Apape) te vragen om een weekendje op Agape te blijven slapen.
Nou mocht je meer willen weten je weet de weg :)
groetjes Yo